Poslovni dan: Odličnost v poslovanju
- Stopnja 100
-
Datum
ponedeljek
23. maj 2011 10:00
Na odličnost v poslovanju moramo gledati kot na kulturo delovanja. Gre za strast in željo dosegati največ, kar je mogoče, v dobro kupcev in ne na škodo zaposlenih, družbe ali okolja. Poslovna odličnost pomeni tudi hoditi, padati, se zjokati, si pomagati in zbrati energijo, da na podlagi vseh preteklih izkušenj narediš tisto, za kar si odgovoren in kompetenten, na še boljši, na bolj izviren in učinkovitejši način. Za razvoj kulture odličnosti zagotovo obstaja veliko poti, prav tako obstaja veliko interpretacij odličnosti. Da bi lahko primerjali odličnost dveh organizacij se moramo kljub vsemu najprej poenotiti, kako jo razumemo in kako jo izmerimo. Pri tem pa je EFQM model odličnosti dragocen in skorajda nenadomestljiv. Je mednarodno primerljivo merilo za poenoteno vrednotenje doseženih poslovnih rezultatov ter prepoznavanje neizkoriščenih potencialov podjetja. Z njegovo uporabo organizacija iz devetih različnih zornih kotov pregleda preteklo delovanje in dosežene rezultate, pa tudi primernost delovanja glede na zastavljene poslovne cilje. Rezultati vrednotenja odličnosti se izkazujejo kot poglobljeni strokovni komentarji in priporočila za izboljšanje poslovanja ter kot številčna ocena, pri čemer ta v začetnem obdobju uporabe ni pomembna, ker našo pozornost odvrne od vsebine. Uporaba načel odličnosti, ambiciozne organizacije usmeri v sam vrh, med najboljše.