Ta spletna stran hrani piškotke, da bi vam zagotovili boljšo uporabniško izkušnjo in popolno funkcionalnost te strani.

Analitične piškotke uporabljamo s storitvijo Google Analytics, samo z vašo privolitvijo. Sprejemam Zavrnitev Več informacij

sreda, 08. september 2021

Nemoteno delovanje najbolj kritičnih IT-okolij zaupajte največjim specialistom z najboljšimi referencami | Unistar PRO

Poslovanje podjetij je vedno bolj odvisno od kondicije njihovega IT-okolja. Unistar PRO, del Skupine Actual, je največji sistemski integrator v Sloveniji, upravljanje IT mu zaupajo številna podjetja, ki sodijo med kritično infrastrukturo in si izpadov delovanja ne morejo privoščiti.

Poslovanje podjetij je vedno bolj odvisno od kondicije njihovega IT-okolja. Podjetje Unistar PRO, del Skupine Actual, je največji sistemski integrator v Sloveniji, upravljanje IT mu zaupajo številna podjetja in organizacije, ki sodijo med t. i. kritično infrastrukturo in si izpadov delovanja ne morejo privoščiti.

Prav zagotavljanje varnega in neprekinjenega poslovanja je danes eden največjih izzivov podjetij. Vedno več organizacij in podjetij zato razmišlja o selitvi IT-okolja v oblak, v podatkovni center ponudnika oblačnih storitev. V Unistarjevem oblaku PRO.Cloud denimo deluje že več sto podjetij, prav tako pa se hitro povečuje število strank, ki varnost svojega IT-okolja zaupajo varnostno-operativnemu centru (SOC) družbe Unistar.

 

Skrb za zdravje in IT

Univerzitetni klični center (UKC) Ljubljana je največji izvajalec bistvenih zdravstvenih storitev v državi, saj gre za eno najpomembnejših zdravstvenih ustanov v državi. Kot taka sodi med t. i. kritično infrastrukturo, kjer morajo sistemi in aplikacije delovati neprekinjeno, saj je sicer lahko ogroženo življenje ljudi (pacientov). Na področju zdravstva deluje veliko različnih sistemov, podatki pacientov pa morajo biti skladno s Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR) ustrezno zavarovani pred nepooblaščenimi vpogledi, a kljub temu na voljo zdravstvenemu osebju, ki obravnava posameznega pacienta.

»Partner največjega zdravstvenega zavoda v državi mora dobro razumeti, kaj naročnik počne, kakšna je njegova narava dela. Naša naloga ni zgolj to, da UKC Ljubljana zagotavljamo neprekinjeno delovanje sistemov, ki so del njihovih ključnih storitev, pač pa organizaciji na podlagi dobrega razumevanja poslovnih procesov predlagamo tudi izboljšave v informacijski podpori procesov in nadgradnje, ki prinašajo višjo učinkovitost, natančnost in druge pozitivne učinke na izvajanje temeljnih zdravstvenih storitev,« je povedal Miha Puntar, skrbnik ključnih kupcev.

V družbi Unistar PRO so pogodbeno obvezani zagotavljati visok nivo podpore, zato je UKC Ljubljana vsak trenutek na voljo vsaj 30 certificiranih strokovnjakov, poleg tega pa ima stranka vzpostavljeno enotno vstopno točko storitvenega centra, ki deluje v režimu 24/7 in spremlja prijave s strani naročnika. IT-okolje je postavljeno po vzoru ITIL dobrih praks, vzpostavljeno je samodejno spremljanje vseh ključnih točk in sistemov, zato IT-osebje marsikatero težavo odpravi še preden bi to zaznali uporabniki bolnišničnih sistemov in procesov. »Že na prvi ravni rešimo veliko prijav težav, saj imamo na lokaciji UKC Ljubljana stalno ekipo 12 ljudi, katerih odzivni čas je krajši od ene ure. Če se kljub temu skozi sito prebije kakšen zahtevnejši izziv, se aktivira druga raven strokovnjakov v našem podjetju, za dodatno podporo skrbi do 80 tehnikov,« delovanje centra podpore in pomoči opiše Puntar.

V ekosistem podpore UKC Ljubljana je seveda vključenih veliko različnih dobaviteljev, ki prav tako morajo zagotavljati visok nivo storitev in odzivnosti v primeru okvar opreme ali težav s povezljivostjo. Dežurna služba v stalni pripravljenosti upravlja tudi s kontakti na strani dobaviteljev strojne in programske opreme ter podizvajalci.

Ko prekinitev poslovanja ne pride v poštev

Luka Koper je največji pristaniški in logistični sistem v državi, za Slovenijo je strateškega pomena. Družba, ki deluje neprekinjeno, potrebuje tudi IT-okolje, ki bo kar se da robustno in zanesljivo, saj vsak izpad delovanja lahko povzroči visoko poslovno škodo, zamude in izgubo ugleda.

 

Skladno s tem je Luka Koper že v preteklosti v Kopru uporabljala dva podatkovna centra, ki sta v lanskem letu doživela nadgradnjo ter vrsto organizacijsko-tehničnih sprememb. Podatkovna centra delujeta v popolnoma aktivnem načinu, v primeru težav v enem centru delovne obremenitve še isti hip prevzame drugi. Za varnost podatkov je še dodatno poskrbljeno z izdelavo in hrambo varnostne kopije podatkov na tretji varni lokaciji.

»Zagotavljanje dodatnega podatkovnega centra za Luko Koper je naš primer popolnega zunanjega izvajanja. Ne le, da stranki dajemo v najem računalniško opremo za delovno okolje, zagotavljamo omrežno povezljivost in popolno fleksibilnost glede IT-okolja, skrbimo tudi za proaktivno vzdrževanje in podporo. Na nivoju strojne opreme izpadov praktično ne beležimo,« nam je zaupal Marko Milotič, direktor Unistar PRO (na sliki levo), in dodal: »Veliki in za državo kritični sistemi morajo biti tudi ustrezno varovani, saj ničesar ne prepuščamo naključju. Unistar PRO premore največ specializiranih varnostnih strokovnjakov v državi, zato je logična izbira za področje kritične infrastrukture.«

Varovanje digitalnega okolja je nuja

IT-analitiki kibernetske napade na kritično infrastrukturo in podjetja, ki so strateškega pomena, uvrščajo med pet največjih globalnih tveganj. Posledice napadov na ta podjetja lahko prizadenejo ne le gospodarske družbe, ampak vse državljane, zato je pomembno, da je področje kritične infrastrukture sistemsko urejeno, kar prispeva k večji odpornosti družbe na sodobne kibernetske grožnje.

»Organizacije se odpirajo navzven in digitalizirajo sisteme, z namenom boljše učinkovitosti in doseganja konkurenčne prednosti, to pa prinaša večjo izpostavljenost varnostnim tveganjem, ki še nikoli niso bila tako sofisticirana in agresivna. Edini pravi odgovor na zagotavljanje kibernetske varnosti je najem storitev varnostno-operativnega centra. Napadalci že dolgo niso več amaterji, zato mora tudi obramba delovati kar se da profesionalno,« sklene Milotič.

Za več informacij nam pišite na e-naslov info@ntk.si ter se nam pridružite na naših družbenih medijih Facebook, Instagram, Twitter, YouTube in LinkedIn.