Povzetki predavanj NT Remote | Finančni sektor | Priložnosti in izzivi finančnega sektorja v kriznih časih
Bančni in zavarovalniški sektor se soočata s številnimi izzivi, hkrati pa tudi z novimi priložnostmi. Kako avtomatizirati poslovanje in optimizirati stroške, na kakšen način komunicirati in poslovati s strankami na daljavo, kako upravljati s tveganji in kako nadzorovati prevare ter kaj nas čaka v prihodnosti?
V okviru vsebinskega sklopa Finančni sektor smo odgovarjali na tovrstna vprašanja in izmenjevali izkušnje o tem, kako pomembno je omogočiti različne oblike sodelovanja in tako biti pripravljen tudi na nepredvidljive razmere, ki nas čakajo.
Pogovore je moderiral Denis Škorc, Account Executive, Microsoft. Z uvodnim nagovorom je nakazal usmeritve finančnega sektorja in uvodoma predstavil posebnega gosta, ki je udeležence konference popeljal v prihodnost finančnega sektorja. »Banke, zavarovalnice in druge finančne institucije se zavedajo velikega tveganja, ki jih je prineslo obdobje pandemije, in morajo biti pripravljene za naprej, kaj se bo dogajalo. Iz tega razloga potrebujejo najnovejše tehnologije (Cloud, AI, biometrija, APIs, blokchain) in dodaten »know how«, ki bo zagotavljal večjo konkurenčnost. V Microsoftu gradimo pametne finančne storitve, ki pomagajo posodobiti bančne sisteme tako, da pomagajo modernizirati načine plačila, zmanjševati splošno tveganje znotraj organizacij, zmanjševati možnosti finančnega kriminala, izboljševati sistem bančnih zavarovanj in ki pomagajo opolnomočiti zaposlene,« pravi Laurent Verdier, Worldwide Financial Services Team, CTO for EMEA region, Microsoft.
Laurent zatrjuje, da obstajajo različni scenariji, kako upravljati s podjetjem v času Covid-19, a nekatere izmed iztočnic ostajajo pri vseh scenarijih iste. Pomembno se je osredotočiti na upravljanje z raznovrstnimi tveganji, ki jih prinaša trenutna situacija, pripraviti plan, kako različnim strankam ponuditi različne nakupne izkušnje, pri tem z ustreznimi načini preprečiti možen finančni kriminal, ki je v dani situaciji pogostejši kot je lahko drugače, ter poskrbeti za modernizacijo internega poslovnega sistema in plačil.
»Potreba po spletni varnosti se je v času pandemije povečala, zato je za prihodnost izrednega pomena, da se vzpostavi pameten varnostni sistem, predvsem pa prilagodi poslovno kulturo podjetja, ki bo odražala nov pristop do dela in zahtev po varnosti. Hkrati je dobro, če lahko podjetje investira v DevSecOps zmožnosti, ki omogočajo poglobljen pristop k projektu,« še razmišlja Laurent Verdier.
V eni izmed največjih zavarovalnic v Sloveniji, Triglav, stabilnost, tradicija in znanje predstavljajo glavne organizacijske vrednote. »Nemalokrat pa imajo lahko ravno te vrednote za mlajšo generacijo tudi negativno konotacijo. Ravno to je eden izmed razlogov, zakaj je zavarovalnica Triglav v poslovno strategijo že nekaj časa nazaj v večino projektov vnesla digitalno transformacijo in tako spremenila tudi kulturo zaposlenih,« trdi Andrej Knap, pooblaščenec uprave za IT, zaledno podporo in projekte iz Zavarovalnice Triglav. Kako pa kljub temu zagotoviti, da sodelavci ostanejo motivirani, da ne poiščejo svojega izziva na drugih delovnih mestih, je bilo eno izmed vprašanj, s katerim so se zadnja leta ukvarjali pri Triglavu. »Poleg normalne plače jim je treba zagotoviti tudi najnovejšo tehnologijo in raznovrstna izobraževanja,« je zaključil Andrej Knap.
»Produktivnost zaposlenih se je v času pandemije v zavarovalnici Triglav prav zares še povečala. Uporabljali smo aplikacijo Teams in ta nam je omogočila, da smo odlično sodelovali tudi na daljavo.« – Andrej Knap
Bančni sistemi in finančne institucije že nekaj časa doživljajo preobrazbo. Začele so se iskati nove rešitve, ki jih narekujejo tehnološki trendi. Obdobje, v katerem smo, je namreč tudi na teh dveh področjih pustilo posledice in predvsem pohitrilo postopke transformacije poslovanja. »Banke igrajo pomembno vlogo pri regeneraciji ekonomskega sistema. Na drugi strani morajo finančne institucije poskrbeti za varnost tako svojih zaposlenih kot svojih strank. Zavedati se morajo, da bo v prihodnje treba vse transakcije in posle izvrševati brez fizične interakcije,« je prepričan Vladimir Ljubibratić, Business Development and Strategy Initiative Manager, Comtrade
Tudi na bančno-finančnem področju je digitalna transformacija napovedala vrsto sprememb, ki so potrebne, da bi bila ta transformacija uspešna in predvsem trajnostna. »Eden izmed prvih, najpomembnejših korakov pri digitalni transformaciji poslovanja je ta, da preoblikujemo/dopolnimo, ali če že nismo – uvedemo - naš CRM sistem,« trdi Barış Karahasan, Regional Sales Manager DACH&Nordics&CEE, Veripark.
V okviru okrogle mize so mnenja in izkušnje o novih priložnostih za finančne institucije po koncu pandemije izmenjali prej omenjeni Andrej Knap iz Zavarovalnice Triglav, Vladimir Ljubibratić iz podjetja Comtrade, Madalina Popa, CEE FSI Industry Director, Microsoft, red. prof. dr. Marko Košak, Predstojnik katedre za denar in finance iz Ekonomske fakultete v Ljubljani ter Matej Kurent, Direktor prodaje v Bankartu. Finančne institucije so v veliko boljšem stanju zdaj, kot so bile 12–15 let nazaj, to pa zaradi splošne likvidnosti in ostalih pomembnih faktorjev. “Treba je biti del rešitve in ne problema. Do konca leta se bo situacija zelo spremenila – finančni sektor bo doživel še kar nekaj težav,” je povedal Marko Košak.
Z razmahom podjetij na fintech področju se je pokazala tudi potreba po večji povezanosti s tradicionalnimi bančnimi sistemi. “Le sinergije med bankami in fintech podjetji lahko prinesejo dolgoročnejše uspešne zgodbe,” pravi Matej Kurent.
Vladimir Ljubibratić meni, da lahko v prihodnosti vsekakor pričakujemo še večji porast storitev v oblaku. Zmanjšala se bo finančna poraba za večje investicije in povečalo se bo število “ready&made” projektov, pri katerih ni treba “izumljati tople vode”.
Verjetno je, da so se zavarovalnice v tem času znašle bolje kot banke. Kljub temu pa ekonomska napoved za naslednjih 6–18 mesecev ni bleščeča. “Zmanjšalo se bo število bančnih kreditov in zavarovalnih polic, odgovor na to situacijo pa bo treba poiskati drugod, ne tam, kjer smo ga bili navajeni iskati do sedaj. Tudi v finančnem sektorju bo treba prevetriti marketing strategije ter še več časa in energije posvetiti analitiki vedenja uporabnikov, vpeljavi analitike na družbenih omrežjih, segmentaciji uporabnikov ter generalni avtomatizaciji marketinga s pomočjo AI tehnologij,” zaključne misli poda Madalina Popa.
Ključni poudarki vsebinskega sklopa Finančni sektor:
- Potreba po spletni varnosti se je v času pandemije povečala, zato je za prihodnost izrednega pomena, da se vzpostavi pameten varnostni sistem, predvsem pa prilagodi poslovno kulturo podjetja, ki bo odražala nov pristop do dela in zahtev po varnosti;
- Banke igrajo pomembno vlogo pri regeneraciji ekonomskega sistema. Na drugi strani morajo finančne institucije poskrbeti za varnost tako svojih zaposlenih kot svojih strank. Zavedati se morajo, da bo v prihodnje treba vse transakcije in posle izvrševati brez fizične interakcije;
- Eden izmed prvih, najpomembnejših korakov pri digitalni transformaciji poslovanja pa je ta, da preoblikujemo/dopolnimo, ali če že nismo – uvedemo – svoj lasten CRM sistem;
- V finančnem sektorju bo treba prevetriti marketing strategije ter še več časa in energije posvetiti analitiki vedenja uporabnikov, vpeljavi analitike na družbenih omrežjih, segmentaciji uporabnikov ter generalni avtomatizaciji marketinga s pomočjo AI tehnologij.
Vsa predavanja iz sklopa Finančni sektor si lahko ogledate na https://www.ntk.si/urnik/remote/. Na voljo so vsem tistim, ki imajo na ntk.si odprt uporabniški račun.