Ta spletna stran hrani piškotke, da bi vam zagotovili boljšo uporabniško izkušnjo in popolno funkcionalnost te strani.

Analitične piškotke uporabljamo s storitvijo Google Analytics, samo z vašo privolitvijo. Sprejemam Zavrnitev Več informacij

sreda, 13. september 2023

Mainstream: Spodbujanje oblačne preobrazbe v jugovzhodni Evropi I Mainstream

Intervju z Davidom Bevcem, strategom oblačne preobrazbe in tudi govorcem na letošnji NT konferenci.

Mainstream je vodilni ponudnik inovativnih oblačnih in upravljalnih storitev v jugovzhodni Evropi, ki si prizadeva modernizirati IT v regiji. Podjetje s sedežem v Beogradu v Srbiji upravlja mrežo osmih podatkovnih centrov po vsej jugovzhodni Evropi, ki zagotavljajo neprimerljivo povezljivost, zmogljivost in varnost.  V Sloveniji je Mainstream lokalni partner, ki prinaša mednarodno strokovnost na vseh vodilnih oblačnih platformah –Microsoft Azure, Amazon Web Services in Google Cloud – ter svojo lastno oblačno infrastrukturo v podatkovnem centru v Ljubljani.

Skupaj s partnerjem Telemach predstavlja Mainstream na NT konferenci med 25. in 28. septembrom 2023 primer preobrazbe jedrnega bančnega sistema vodilne regionalne banke. Najdite nas na razstavnem prostoru NT konference. Medtem pa lahko v tem intervjuju z Davidom Bevcem, strategom oblačne preobrazbe v Mainstreamu, izveste več o njihovih projektih v oblaku, obetih in misiji. 


1. Povejte nam nekoliko več o podjetju Mainstream in vaši vlogi pri spodbujanju oblačne preobrazbe.

Eno je zagotovo: oblak je pot naprej. V Mainstreamu  izkoriščamo moč oblačnih tehnologij, da bi podjetjem pomagali preoblikovati način kako "delamo IT" ter postati bolj konkurenčna, učinkovita in odzivna na spremembe na tržne spremembe.

Naša zgodovinska prednost je, da smo t. i. »cloud-first« ponudnik storitev, zato prinašamo prilagojene oblačne rešitve, ki ne izboljšujejo le tehnične zmogljivosti, temveč tudi povečujejo poslovno vrednost. Trg jugovzhodne Evrope bolj kot kdaj koli prej potrebuje takšen pristop. Živimo v negotovih časih, zato podjetja iščejo načine za zmanjšanje nepotrebnih stroškov, da bi z manj dosegli več. 

Zagotavljamo rešitve, ki so v skladu z njihovimi specifičnimi scenariji in prinašajo oprijemljive koristi. Ta pristop je v kombinaciji z našimi bogatimi izkušnjami, robustno infrastrukturo in večoblačnim portfeljem ključ do sprostitve polnega potenciala oblačne tehnologije.

2. Kako so se spremenila pričakovanja uporabnikov do oblačnih storitev in do varnosti, odkar ste začeli svojo profesionalno pot?

Ko je podjetje, v katerem sem delal leta 2014, začelo tržiti oblačne rešitve, storitev javnega oblaka ni bila ravno priljubljena. Da prepustimo nadzor nad najdragocenejšim premoženjem - svojimi podatki - tretji osebi na oddaljenih podatkovnih centrih, je bila skoraj da nepredstavljiva zamisel. Vendar sem v teh storitvah vedno prepoznaval velik potencial in pojasnjeval, kako se bo povpraševanje povečalo, ko se bo javni oblak otresel izziva nezaupanja. Dejstvo je, da se tovrstne spremembe ne zgodijo čez noč, temveč postopno, z majhnimi koraki. Pomislite: v začetku podjetja niso bila pripravljena sprejeti storitve Office365, saj gre za oblačno storitev, dandanes pa praktično ni uporabnika, in če želite, tudi njihovih mam ne, ki ne bi uporabljal te storitve. Mnogi, vključno z mano, vidijo ta prehod aplikacij, nameščenih na lokaciji v oblačno okolje Office365, kot prvi korak sprejetja oblačnih storitev.

3. Povsem odkrito: ali lahko podjetja ponudnikom oblačnih storitev zaupajo svoje podatke?

V številnih pogledih je shranjevanje podatkov v oblaku varnejše od njihovega varovanja na lokaciji. Kljub temu imajo številne organizacije, kot so javni sektor, banke in zavarovalnice, posebne zahteve glede varnosti, razpoložljivosti in skladnosti, zaradi katerih kolebajo pri privzemanju javnega oblaka. Ker ponudniki javnega oblaka dodajajo nove varnostne funkcije, se stopnja sprejetja povečuje, vendar pri mnogih ostaja večno vprašanje: 'Kje so shranjeni moji podatki?' In vprašanje je povsem na mestu.

Izpolnjevanje posebnih zahtev glede gostovanja in varnosti je za mnoge organizacije bistveno. V Mainstreamu izpolnjujemo te kriterije izredno dobro. Imamo mrežo osmih podatkovnih centrov poslovnega razreda po vsej jugovzhodni Evropi, ki so zasnovani tako, da izpolnjujejo najvišje zahteve glede razpoložljivosti in varnosti podjetij. Zanesljivi smo, ker je oblak naša jedrna dejavnost, kar pomeni, če gre kaj narobe, reševanja ne prelagamo na druge tipe storitev. Nismo namreč IT podjetje zgolj s pripisom 'ponudnik oblaka', osredotočamo se izključno na oblak. Torej, če podjetje sodeluje z nami, je lahko mirno, saj ve, da so njihovi sistemi in podatki v  varnih rokah, zanje pa skrbijo specializirani strokovnjaki.

4. Ko že govorimo o strokovnem znanju, kako težko je najti strokovnjake oblačnih storitev?

Menim, da je največji izziv oz. ovira pri oblačnem prehodu najti ljudi, ki vas lahko vodijo skozi celotno pot. Za upravljanje učinkovite selitve v oblak je potrebnih veliko različnih znanj in veščin. Poleg tega se oblačno okolje nenehno spreminja, kar pomeni, da se vedno pojavljajo nova orodja in načini, ki oblikujejo prožnejše sisteme, povečujejo agilnost in optimizirajo delovanje. 

Poleg tega morajo biti ljudje, ki so odgovorni za oblačno strategijo, sposobni uskladiti zahteve podjetja z ustrezno platformo oz. platformami.


V bistvu potrebujete ekipo le najboljših strokovnjakov. Tudi če vaša dejavnost ni oblačna, si lahko predstavljate, da je lahko oblikovanje takšne ekipe izziv. Celo pri Mainstreamu, kjer smo zavezani k načelu 'oblak na prvem mestu', smo potrebovali več let, da smo krepili strokovno znanje, kot ga imamo danes. Zdaj smo v položaju, ko lahko podjetja vodimo skozi celoten oblačni prehod - od strategije do razvoja, uvajanja (angl. onboarding), optimizacije in upravljanja. Delujemo kot središče strokovnega znanja o oblaku v regiji, z več kot 100 inženirji za področje oblaka in sistemov. Če podjetja ne morejo najti svojih ustreznih strokovnjakov, ki bi uspešno krmarili med kompleksnostjo večoblačnih platform, smo tu, da jim priskočimo na pomoč. To je naša prednost, vendar, kot sem že poudaril, potrebovali smo več kot deset let trdega dela in naložb, da smo prišli do tu.

5. Glede na povedano, ali v regiji dohitevamo hitrost digitalne preobrazbe?

Prihajamo tja. Obstaja zanimanje za oblačne storitve, saj še nikoli prej ni bilo toliko podjetij, ki delajo na daljavo. Podjetja uvajajo Iaas, SaaS in PaaS, kar je vodilni trend na področju razvoja aplikacij. Kar zadeva platforme, se je infrastruktura zasebnega oblaka, kot je naš Mainstream Enterprise Cloud, ki je v Sloveniji na voljo prek našega ljubljanskega podatkovnega centra,  izkazala kot dobra rešitev za podjetja, ki želijo zmanjšati kompleksnost upravljanja svojih zastarelih IT-sistemov in izboljšati načrtovanje zmogljivosti.

Ta model je posebej privlačen za tiste, ki so prerasli svojo obstoječo infrastrukturo in s težavnostjo dohitevajo lastne poslovne potrebe. Obstaja tudi javni oblak - idealna izbira za podjetja, ki želijo izkoristiti tehnologije, kot so napredna analitika, umetna inteligenca in strojno učenje, kar je lahko izjemno drago za implementacijo na lokaciji.

6. Nam lahko navedete primer obsežnega projekta preobrazbe, ki ga je izvajal Mainstream?

Eden najzanimivejših in najzahtevnejših projektov, ki smo se ga lotili v zadnjem času, je bilo preoblikovanje jedrnega bančnega sistema. Naročnik, vodilna regionalna banka, se je podala na pot inovacij, ki je vključevala uvedbo nove programske opreme za osrednje bančništvo, pa tudi posodobitev več aplikacij tretjih oseb. Vse se je torej začelo z vzpostavitvijo novega IT-okolja, naša naloga pa je bila zgraditi pravo infrastrukturo, ki bo ustrezala potrebam jedrnega bančnega sistema in aplikacij. Nato smo to razširili na naslednjo raven in postali glavni partner banke za podporo poslovanju. Še posebej ponosni smo na dejstvo, da je bil zagon novega sistema nemoten proces. V tednih po zagonu sistema smo zagotavljali tudi podporo za hipno oskrbo, s čimer smo zagotovili, da v poslovanju banke in njenih komitentov ni bilo prekinitev. Naša ekipa je na tej poti modernizacije sodelovala z naročnikom in menimo, da smo z našo IaaS in operativno strokovnostjo dodali veliko vrednost, veliko pa smo se tudi naučili. 

7. Sodelujete z vsemi večjimi ponudniki storitev v oblaku. Imate svojega najljubšega?

Iskreno povedano, ne, ker ne gledamo skozi prizmo platform, zato se ne osredotočamo na AWS ali Azure oz. določenega ponudnika. Naročnikom bomo priporočili platformo, za katero ocenjujemo, da je zanje najboljša, in oblikovali sistem, ki omogoča prenosljivost delovne obremenitve, s tem pa odpade tudi tipična vezava do ponudnika. Mislim, da je bila najboljša odločitev, ki jo je podjetje Mainstream kdajkoli sprejelo ta, da ostane neodvisen od ponudnikov, saj se lahko le tako osredotočimo na potrebe naših strank, kot tudi pridobimo znanja iz celotne krajine platform. Ocenjujem tudi, da se bodo vodilni v podjetjih preusmerili s platform na zmogljivost, varnost in uporabniško izkušnjo, pri čemer je slednja izjemno pomembna. Le platforma, ki zagotavlja vrhunsko zmogljivost in ki je kos vsem zahtevam, je zmagovalna. In tu smo, da vam pomagamo zmagati.


Za več informacij nam pišite na e-naslov info@ntk.si ter se nam pridružite na naših družbenih medijih Facebook, Instagram, Twitter, YouTube in LinkedIn.