Morda ste po naravi optimistični ali pesimistični, morda vas skrbi za usodo naše civilizacije ali vidite polno skritih priložnosti, ki se nam odpirajo za vsakim vogalom našega vse bolj povezanega sveta. Zagotovo pa se boste strinjali, da živimo v vznemirljivih časih, morda bolj zanimivih in prelomnih kot kadar koli doslej. Digitalizacija, big data, vzpon umetne inteligence in industrijska revolucija 4.0 so prepletajoča se področja, na katerih se gradi in razvija naša prihodnost. Nič čudnega ni, da je ob tem marsikdo zaskrbljen.
A loyal customer means higher profit. Do you know that, according to researches, 86% customers are ready to pay for better service? This is precisely why, as Gartner reports, in 2017 50% of B2C investment projects have been aimed at development of customer experience. And many of the existing customer loyalty assessment systems do not meet the companies’ needs.
Today I want to discuss with you about Micromanagement. What is Micromanagement anyway? It is a Management style whereby a Manager closely observes and/or controls the work of his/her subordinates or employees or project team. Is it bad? Yes! Yes! Yes!
Zjutraj pridete na delovno mesto, na hitro spijete prvo jutranjo kavo in se zakopljete v dokumentacijo. Na mizi vam je nekdo pustil visokoresolucijsko fotografijo, vaša naloga pa je, da jo zelo natančno pregledate. Če ste v dvomih, raje še enkrat preverite, saj je vsaka napaka dobesedno življenjsko pomembna. Ko ste se odločili za študij medicine, zagotovo niste načrtovali, da bo diagnostično delo tako časovno potratno. Vendar bližnjic žal ni, saj so fotografije tkiva nastale zaradi suma metastaz in od vas so odvisni nadaljnji koraki obravnave pacienta. Prav bi vam prišla pomoč, saj bi svoj čas raje posvetili neposrednemu delu s pacienti ali zanimivim raziskavam. Pomoč je na vidiku – napredni algoritmi so že danes sposobni vizualne vzorce prepoznati z do deset odstotkov večjo natančnostjo kot zdravnik, ki bi imel teoretično na voljo neomejeno količino časa. To je zgolj en primer, kako bo umetna inteligenca v prihodnosti spreminjala oziroma kako že danes spreminja medicino in zdravstvo. Priložnosti je še ogromno, vprašanje pa je, če jih dovolj dobro izkoriščamo.
Globalizacija in tehnologija, ki je omogočila enostavno izmenjavo informacij, sta poskrbeli, da je danes ljudem znanje dostopnejše kot v preteklosti. Večji izziv pa predstavljajo prenos znanja med ljudmi, razumevanje in zagotavljanje odlične uporabniške izkušnje.
Energetika, umetna inteligenca (UI) in bioznanost so področja, ki imajo največji potencial spreminjanja sveta na bolje! S to mislijo je Bill Gates, ustanovitelj Microsofta, pred dvema letoma nagovoril sveže ameriške diplomante. Lahko bi se strinjal. Dve leti nazaj! Če sem iskren, me močno žuli vprašanje, zakaj na spremembe še nismo pripravljeni. Zakaj se raje še vedno oklepamo starih miselnih vzorcev in pogledov na energetiko, ki nas zavirajo pri razvoju novih, boljših energetskih storitev. Občutek imam, da se strokovnjaki v energetskem segmentu do sodobnih tehnologij in napredka obnašajo kot nekoč strokovnjaki do Nikole Tesle, ki je bil enostavno prepameten za vse.
Zadnjič sem se pogovarjala z dobrim prijateljem, resnim glasbenim navdušencem. Omenil mi je, da se je s težkim srcem dokončno znebil svoje res bogate zbirke zgoščenk: »Vinilne plošče sem pustil in jih bom poslušal in kupoval še naprej, CD-ji pa so po res dolgem času šli. Kolegi so se mi smejali, ko sem jim omenjal, da jih sploh še uporabljam. Tudi kupovanje glasbe v digitalnem formatu me je minilo. Glasbeni pretočni servisi so postali preveč priročni in cene preveč ugodne, da bi se mi še splačalo kupovati cele albume.« S presenečenjem je izpostavil, kako dobro ti ponudniki zadenejo njegov okus, mu ponudijo zanimive predloge in celo v grobem upoštevajo njegov urnik – v službenem času mu predlagajo bolj umirjene skladbe, v petek zvečer ali za konec tedna pa se ideje razživijo. Zdi se mi, da bi težko našla boljši primer, kako lahko uporaba umetne inteligence (AI) in naprednih algoritmov izjemno izboljša uporabniško izkušnjo (UX). In zakaj je to tako izjemno pomembno?
Na kaj najprej pomislite, ko kdo omeni finančno industrijo? Najverjetneje še vedno na bančništvo in banke, institucije z več stoletji tradicije, ki so bile dolgo pravzaprav sinonim za finančni svet. Bančne hiše v resnici še vedno predstavljajo temelj sodobnega finančnega sistema, vendar je na terenu še ogromno igralcev, ki so na finančno obzorje vstopili relativno pred kratkim, a hitro pridobivajo močan vpliv v finančni panogi. Na eni strani najdemo množico drznih start-up podjetij, na drugi tehnološke velikane, kot so Amazon, Apple, Google in Facebook, pa vzpone in padce kriptovalut in vedno bolj napredne tehnološke rešitve. Da bo mera polna in da boste prepričani, da živimo v verjetno najbolj finančno vznemirljivih časih v zgodovini, pa omenimo še umetno inteligenco (UI), ki vsak dan bolj kroji naš finančni vsakdan. Na kakšne načine?
Verjetno ste le redki med vami že slišali za britanskega inženirja Erica Arthurja Johnsona. Zelo verjetno je, da ta zapis berete na svojem pametnem telefonu ali tablici, in prav omenjenemu inženirju se morate zahvaliti, da lahko z dotiki zaslona elegantno upravljate s svojo napravo. Zakaj ga omenjam?
Najbrž za nikogar, ki vsaj malo pobliže spremlja svet sodobnih tehnologij, ne bo presenečenje, če povem, da smo v Microsoftu navdušeni nad priložnostmi, ki jih prinaša hiter razvoj umetne inteligence. Če obiščete naše spletne strani, naše dogodke … povsod jo postavljamo v središče ter intenzivno spodbujamo svoje stranke in partnerje, da se z njo pobližje spoznajo. Isto velja tudi za naše medijske nastope, saj je Microsoft danes nepogrešljiv sogovornik, ko se razpravlja o priložnostih, izzivih in pasteh umetne inteligence.
V današnjem razmisleku bi se rada posvetila nekaterim glavnim izzivom, s katerimi se soočajo sodobna proizvodna podjetja: brisanje meja med digitalnim in fizičnim, izjemna stopnja inoviranja, razvoj umetne inteligence (AI) in zmožnost napredne analize ogromnih baz podatkov. Za začetek pa bi vas prosila za čisto kratko vajo vživljanja.
Avtomatizacija, velike količine podatkov z ustrezno uporabo analitike in nova znanja so ključni trije elementi za uspešno preoblikovanje prodaje in marketinga, ki naj podpirata organizacijo, ki postavlja kupca na prvo mesto (t. i. ''customer-first organizacija). Če kateri od teh treh elementov manjka ali ni izpopolnjen, je nekdo razočaran. In če pogledate okoli sebe, boste videli veliko skeptikov, nekaj razočaranih zaposlenih, peščico navdušencev in veliko vsesplošne frustriranosti, saj je disrupcija marketinško-prodajnega procesa na pohodu in še zdaleč ni pod nadzorom.