Minilo je eno leto, odkar je na NT konferenci stekel pogovor o tem, kako bo umetna inteligenca vpeljana tako v naša življenja kot v naš način poslovanja. Vprašanje je bilo, katere kompetence in znanja potrebujemo za to, da omenjeno tehnologijo vpeljemo v javni sektor.
Vodje in strokovnjaki s področja izobraževanja so v okviru vsebinskega sklopa Šolstvo prihodnosti na dogodku NT Remote strnili najpomembnejše zaključke, ki se navezujejo na obdobje pandemije in učenja na daljavo.
Razmere, ki so se pojavile v začetku letošnjega leta, so botrovale skupini sprememb, ki so jih bili primorani sprejeti vsi, ki so želeli na svojem področju dela preživeti.
Na področju prodaje je bilo v tem času zares pestro. Nemalo prodajnikov se je spraševalo, kaj so pravi koraki za prilagoditev novim razmeram, kar nekaj takih pa je, ki se še niso uspeli prilagoditi.
V preteklosti sem se v okviru NTK-blogov veliko spraševala, kako digitalne so danes države in na kakšne načine vse lahko z digitalizacijo javnih storitev nasploh skrbijo za boljšo izkušnjo svojih državljanov. Kar veseli, je dejstvo, da je tovrstnih iniciativ vedno več. V zadnjih treh letih je EU za raziskave v okviru umetne inteligence namenila 1,5 milijarde evrov ali 70 % več kot v predhodnem obdobju in cilj je številko v naslednji dekadi povišati na 20 milijard letno.
Če obstaja področje, ki bo v prihodnjih letih najverjetnejše žarišče boja znotraj finančne industrije, je to zagotovo skrb za uporabnike. Kaj drugega institucijam, ki med seboj tekmujejo s komaj kaj razlikujočimi se produkti, niti ne preostane. In čeprav se banke slednjega dobro zavedajo — boljša izkušnja nenazadnje prinaša višjo priporočilno stopnjo in večjo verjetnost up in cross-sella — se transformacija bančnih storitev danes odvija odločno prepočasi. Zakaj?
Nepisano poslovno pravilo pravi, da vedno obstajata dve podjetji, ki ju morate upravljati. Tisto, ki ga vodite danes, in tisto, ki ga boste upravljali jutri. Če razmišljate zgolj o poslu danes, se bo prej ali slej pojavil nekdo, ki bo vaš posel opravljal hitreje in bolje od vas. Scenarij pa je lahko še bolj črn, ko to stori tehnologija.
Nedavno sem zasledila, da Amazonu uspeva dostavljati pošiljke v 8000 mest po svetu že v nekaj urah po oddaji naroč̌ila. Zaradi umetne inteligence (v nadaljevanju UI) lahko trgovski velikan predvidi nakup, še preden bi do njega sploh prišlo, in izdelke predčasno odpošilja v kupcem najbližja skladišča.
Bržkone že veste, da so se vezi med družbama Microsoft in Comtrade letos še okrepile. V začetku leta je namreč Comtrade postal novi licenčni partner (LSP) za prodajo Microsoft programske opreme in storitev iz oblaka v Sloveniji. Naključje? Nikakor.
Pred dnevi sem v lokalu na obrežju Drave opazoval kakih pet let starega fanta, ki si je čakanje na starše krajšal z metanjem frizbija. Na smrt se je zabaval, ko je vrteča se igrača nekajkrat švistnila med ljudmi in skorajda pokosila kozarce na eni od miz. Igra se je odrezavo končala takoj zatem, ko je fluorescentno rumena igrača po ponesrečenem metu končala na visokem kostanju.
Na NT konferenci bom čez dober teden dni vodil okroglo mizo, zato so me organizatorji pobarali, če bi napisal tudi prispevek za spletni dnevnik, in sicer o tem, kaj se bomo pogovarjali z udeleženci okrogle mize. Sedel sem za tipkovnico in ugotovil, da bo treba v omejenem času povedati ogromno stvari. Vendar bom po svojih najboljših močeh poskrbel za prenos ključnih sporočil, ki jih mora IT industrija čim prej (s)poznati.
Services powered by artificial intelligence (AI) have already disrupted various businesses, and the hospitality industry is catching up quickly. Early advances in technology enabled travel and accommodation arrangements to be made literally in the palm of your hand, making any destination easily reachable. Some of these services already use AI modules (e.g. Booking, Trivago) and are equipped with ranking systems, which makes customer satisfaction for the hospitality service provider transparent to a broader pool of potential customers and greatly affects (positively and negatively) their future business. Hoteliers are already striving for new methods of reaching out to customers, learning what they like and dislike, improving their experience during their stay, engaging them in order to earn their loyalty, and maintaining or improving their image. The main players in the hospitality industry are aware that innovations are key elements that will attract new customers, retain current customers and most importantly allow their business to stay ahead of the competition.
Since I will be leading a round table discussion at NT conference in about a week from now the organizers have asked me to write a blog post – and briefly describe what am I gonna talk about with other panelists. And so I sat behind the keyboard and realized – there is so much to talk about in this limited time frame. Yet I will try my best to deliver key messages the IT industry should be most aware of.
Eno izmed področjih, kjer so se dokaj hitro pojavili primeri uporabe principov umetne inteligence je vsekakor področje zagotavljanja varnosti IT sistemov.
Formula je bila včasih precej preprosta: višja stopnja izobrazbe je pomenila več znanja in običajno tudi višje dohodke. Ne govorimo o nekih strašansko oddaljenih časih, temveč se je treba zazreti zgolj dobro generacijo nazaj, ko se je za visokošolsko izobraževanje odločilo bistveno manj dijakov kot danes.